أمير القصيم يرعى حفل تكريم محافظ عنيزة الأسبق    استشهاد 10 فلسطينيين في جنين    500 مليار دولار في البنية التحتية للذكاء الاصطناعي بالولايات المتحدة    صندوق الاستثمارات العامة وشركة "علم" يوقّعان اتفاقية لاستحواذ "علم" على شركة "ثقة"    كعب «العميد» عالٍ على «الليث»    فرصة هطول أمطار رعدية على عدة مناطق    ارتفاع أسعار الذهب إلى 2748.58 دولارًا للأوقية    وفاة مريضة.. نسي الأطباء ضمادة في بطنها    الاتحاد والشباب.. «كلاسيكو نار»    اعتباراً من 23 رجب.. حالة مطرية «سابعة» تترقبها السعودية    انخفاض في وفيات الإنفلونزا الموسمية.. والمنومون ب«العناية» 84 حالة    سكان جنوب المدينة ل «عكاظ»: «المطبّات» تقلقنا    وزير الخارجية من دافوس: علينا تجنّب أي حرب جديدة في المنطقة    محافظ الخرج يزور مهرجان المحافظة الأول للتمور والقهوة السعودية    10 % من قيمة عين الوقف للمبلّغين عن «المجهولة والمعطلة»    حماية البيئة مسؤولية مشتركة    تأسيس مجلس أعمال سعودي فلسطيني    سيماكان: طرد لاعب الخليج «صعّب المباراة»    دوري" نخبة آسيا" مطلب لجماهير النصر    في الجولة 18 بدوري" يلو".. الباطن في مواجهة العين.. وأحد يصطدم بالحزم    الرياض تستعد لمؤتمر«ليب»    خادم الحرمين وولي العهد يُعزيان الرئيس التركي في ضحايا حريق «منتجع بولو»    وفد "الشورى" يستعرض دور المجلس في التنمية الوطنية    وفاة الأمير عبدالعزيز بن مشعل بن عبدالعزيز آل سعود    تعديل قراري متطلبات المسافات الآمنة حول محطات الغاز.. مجلس الوزراء: الموافقة على السياسة الوطنية للقضاء على العمل الجبري بالمملكة    ولي العهد يرأس جلسة مجلس الوزراء    المكاتب الفنية في محاكم الاستئناف.. ركيزة أساسية لتفعيل القضاء المؤسسي    أبواب السلام    علي خضران القرني سيرة حياة حافلة بالعطاء    إيجابية الإلكتروني    شيطان الشعر    إنستغرام ترفع الحد الأقصى لمقاطع الفيديو    قطة تتقدم باستقالة صاحبتها" أون لاين"    كيف تتخلص من التفكير الزائد    عقار يحقق نتائج واعدة بعلاج الإنفلونزا    ضبط تسع شركات استقدام مخالفة    الدبلوماسي الهولندي مارسيل يتحدث مع العريفي عن دور المستشرقين    بيتٍ قديمٍ وباب مبلي وذايب    تأملات عن بابل الجديدة    حفل Joy Awards لا يقدمه إلا الكبار    الرئيس ترمب.. و«إرث السلام»!    خطة أمن الحج والعمرة.. رسالة عالمية مفادها السعودية العظمى    محاذير المواجهة ضد قسد    بيع المواشي الحية بالأوزان    "رسمياً" .. البرازيلي "كايو" هلالي    متلازمة بهجت.. اضطراب المناعة الذاتية    دهن سير الشهرة بزيت الزيتون    في جولة "أسبوع الأساطير".. الرياض يكرّم لاعبه السابق "الطائفي"    جامعة الأمير سطام تُتوج بكأس الجامعات لكرة القدم "ب"    مفوض الإفتاء في جازان: المخدرات هي السرطان الذي يهدد صلابة نسيجنا الاجتماعي    فهد بن محمد يرأس اجتماع «محلي الخرج»    سعود بن نايف يكرم سفراء التفوق    أمير الرياض يؤدي صلاة الميت على عبدالعزيز بن مشعل    حرس الحدود بمكة ينقذ مقيمين تعطلت واسطتهما البحرية    نائب أمير تبوك يتسلم التقرير السنوي لفرع وزارة الموارد البشرية    انطلاق المرحلة الأولى من برنامج "سفراء المحمية"    برئاسة نائب أمير مكة.. لجنة الحج تستعرض مشاريع المشاعر المقدسة    محافظ جدة يطلع على برامج إدارة المساجد    







شكرا على الإبلاغ!
سيتم حجب هذه الصورة تلقائيا عندما يتم الإبلاغ عنها من طرف عدة أشخاص.



معاشرہ ميں اخلاق کي اہميت
نشر في عكاظ يوم 15 - 09 - 2017

اخلاقيات ہي انسان کو جانوروں سے الگ کرتي ہيں ۔اگر اخلاق نہيں تو انسان اور جانور ميں کوئي فرق نہيں ۔ اخلاق کے بغير انسانوں کي جماعت انسان نہيں بلکہ حيوانوں کا ريوڑ کہلائے گي۔
انسان کي عقلي قوت جب تک اس کے اخلاقي رويہ کے ما تحت کام کرتي ہے، تمام معاملات 8هيک چلتے ہيں اور جب اس کے سفلي جذبے اس پر غلبہ پاليں تويہ نہ صرف اخلاقي وجود سے ملنے والي روحاني توانائي سے اسے محروم کرديتے ہيں ، بلکہ اس کي عقلي استعداد کو بهي آخر کار کند کر ديتے ہيں ، جس کے نتيجے ميں معاشرہ درندگي کا روپ دهار ليتا ہے اور معاشرہ انسانوں کا نہيں انسان نما درندوں کا منظر پيش کرنے لگتا ہے۔ يہ سب اخلاقي بے حسي کا نتيجہ ہے۔ انسان کي اخلاقي حس اسے اپنے حقوق اور فرائض سے آگاہ کرتي ہے۔ اجتماعي زندگي کا اصل حسن احسان، ايثار،حسن معاملات، اخوت، رواداري اور قرباني سے جنم ليتا ہے۔
جب تک اخلاقي حس لوگوں ميں باقي رہتي ہے وہ اپنے فرائض کو ذمہ داري اور خوش دلي سے ادا کرتے ہيں اور جب يہ حس مردہ اور وحشي ہو جاتي ہے تو پورے معاشرے کو مردہ اور وحشي کر ديتي ہے تو وہ لوگوں کے حقوق کو خوني درندے کي طرح کهانے لگتا ہے توايسے معاشرے ميں ظلم و فساد عام ہوجاتا ہے۔انسان ميں حيواني حس کا وجود صرف لينا جانتا ہے دينا نہيں ۔چاہے اس کا لينا دوسروں کي موت کي قيمت پرہي کيوں نہ ہو۔ اور بدقسمتي سے يہي صورت حال آج ہمارے معاشرہ ميں جنم لے چکي ہے ۔ اسلام ميں ايمان اور اخلاق دو الگ الگ چيزيں نہيں ہيں ۔ ايک مسلمان کي پہچان ہي اخلاق سے ہے ۔
اگر اخلاق نہيں تو مسلمان نہيں ۔يہ ہو نہيں سکتاکہ ايک مسلمان ايمان کا تو دعويٰ کرے مگر اخلاقيات سے عاري ہو۔ہمارے پيارے نبي کريم صلى الله عليه وسلم کائنات ميں اخلاقيات کاسب سے اعليٰ نمونہ ہيں جس پر اللہ کريم جل شانہ کي کتابِ لاريب مہرتصديق ثبت کر رہي ہے۔ اِنَّکَ لَعَلٰي خُلْقٍ عَظِيْمٍ o ( القلم) بے شک آپ بڑے عظيم اخلاق کے مالک ہے۔ اورايسا کيوں نہ ہو آپ صلى الله عليه وسلم مکارم اخلاق کے اعليٰ معارج کي تعليم و تربيت اور درستگي کے ليے مبعوث فرمائے گئے ۔جيسا کہ خودآپ مالکِ خلق عظيم صلى الله عليه وسلم فرماتے ہيں ۔ بَعِثْتُ لِاَتَمِّمِ مَکَارَمِ اِخْلَاقٍ۔(حاکم ، مستدرک) ميں اعليٰ اخلاقي شرافتوں کي تکميل کے لئے بهيجا گيا ہوں ۔
يعني ميں اخلاقي شرافتوں کي تمام قدروں کو عملي صورت ميں اپنا کر، اپنے اوپر نافذ کر کے تمہارے سامنے رکهنے اور ان کو اسوہ حسنہ بنا کر پيش کرنے کے لئے مبعوث کيا گيا ہوں ۔ ہمارے آقا و مولا صلى الله عليه وسلم کي پوري زند گي پيکرِ اخلاق تهي کيونکہ آپ صلى الله عليه وسلم نے قرآني اخلاقي تعليمات سے اپنے آپ کو مزين کر ليا تها۔ آپ صلى الله عليه وسلم کا اخلاق قرآن کے احکام و ارشادات کا آ ئينہ تها، قرآن کا کوئي خلق ايسا نہيں ہے جس کو آپ صلى الله عليه وسلم نے اپني عملي زندگي ميں نہ سمو ليا ہو۔
اسي ليے قرآن کريم ميں اللہ عزوجل نے ہميں نصيحت کرتے ہوئے ارشاد فرمايا لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِيْ رَسُوْلِ اللّٰہِ اُسْوَّۃٌ حَسَنَّۃٌ بے شک تمہارے ليے اخلاق کے اعليٰ معارج کي تکميل کرنے کيلئے رسول اللہ صلى الله عليه وسلم کي پيروي کرنے ميں بہترين نمونہ ہے۔ ايمان و عبادت کي درستگي کي عملي نشاني صحت اخلاق ہے بلکہ عبادات و تعليمات اسلامي کا لب لباب اخلاق کو سنوارنا اور نکهارنا ہے جس کي تائيد نبي کريم صلي اللہ عليہ وسلم کے اس ارشاد گرامي سے ہوتي ہے۔
اَکْمَلُ الْمُوْمِنِيْنَ اِيْمَانًا اَحْسَنُہُمْ خُلْقًا ''مسلمانوں ميں کامل ترين ايمان اس شخص کا ہے جس کا اخلاق سب سے بہترين ہو‘‘ ايک اور حديث مبارکہ ہے ۔ اَحْسَنُکُمْ اَحْسَنُکُمْ خُلْقاً تم ميں بہتر وہ ہے جو تم ميں اخلاق کے ا عتبار سے بہتر ہے۔ اخلاق کيا ہيں ؟ نبي کريم صلى الله عليه وسلم نے اخلاق کي تربيت ديتے ہوئے فرمايا۔ ''اخلاق يہ ہيں کہ کوئي تمہيں گالي دے تو تم جواب ميں اس کو دعا دو،يعني گالي کا جواب گالي سے نہ دو بلکہ دعا اور اچهے الفاظ سے دو۔ جو تمہيں برا کہے تم اس کو اچها کہو، جو تمہاري بد خوئي کرے تم اس کي تعريف اور اچهائي بيان کرو، جو تم پر زيادتي کرے تم اسے معاف کر دو۔
‘‘ يہ ہمارے ليے اخلاق کي تربيت کا سب سے اعليٰ نمونہ ہے اگر ہمارا معاشرہ اس پر عمل کرے تو معاشرہ سے تمام اخلاقي خرابياں خود بخود ختم ہو سکتي ہيں اور معاشرہ امن، اخوت، بهائي چارہ کا گہوارہ بن سکتا ہے۔
اگر کوئي تمہيں گالي ديتا ہے اور تم اس کے جواب ميں اسے دعا دو تو ايک دن اسے خود بخود شرم آئے گي کہ ميں تو اسے گالي ديتا ہوں اور وہ مجهے جواب ميں دعا ديتا ہے تو مجهے شرم آني چاہيے کيوں نہ ميں بهي اسے دعا دوں اور اس کي تعريف کروں کہ وہ ايک اچها انسان ہے جو ميري گالي کے جواب ميں دعا ديتا ہے، گالي کا جواب گالي سے نہيں ديتا۔ اگر کوئي تمہيں برا کہتا ہے اور تم اسے اچها کہتے ہو تو ايک دن وہ تمہيں اچها کہنے لگ جائے گا۔
اگر کوئي تم سے زيادتي کرتا ہے اور تم اسے معاف کر ديتے ہو تو اس کے دل ميں تمہاري قدر اور خلوص بڑهے گا۔ اگر کوئي تمہارے حقوق تلف کرنے کا موجد بنتا ہے تو تم اس کے حقوق کے محافظ بن جاؤ تو يقيناًايک دن ضرور اسے بهي شرم آئے ہي جائے گي اور اس طرح معاشرہ خود بخود سدهرتا چلا جائے گا۔


انقر هنا لقراءة الخبر من مصدره.